• 511 SW 10th Ave 1206,
  • Portland, OR
  • United States

همه‌ی ما این واقعیت را می‌دانیم، نخ دندان کشیدن در بهترین مواقع سخت است. براکت‌ها و سیم‌هایی که دهان شما را پر می‌کنند، در نظر بگیرید و ناگهان این کار ساده به یک کار سخت تبدیل می‌شود. اغلب از ما می پرسند که آیا واقعاً لازم است با براکت از نخ دندان استفاده کنیم. و …

Anna Rue
Anna Rue

We understand just how closely connected oral health is to your overall health.

Share:

همه‌ی ما این واقعیت را می‌دانیم، نخ دندان کشیدن در بهترین مواقع سخت است. براکت‌ها و سیم‌هایی که دهان شما را پر می‌کنند، در نظر بگیرید و ناگهان این کار ساده به یک کار سخت تبدیل می‌شود. اغلب از ما می پرسند که آیا واقعاً لازم است با براکت از نخ دندان استفاده کنیم. و سپس، معمولاً کمی آرام‌تر، از ما می‌پرسند که آیا می‌توانند به جای آن از دهان‌شویه استفاده کنند. به همین دلیل است که شما نباید این مرحله مهم را در روال بهداشت دهان و دندان خود نادیده بگیرید.

نقش نخ دندان کشیدن چیست؟

نخ دندان کشیدن از این جهت مهم است که به حذف ذرات غذا و پلاکی که بین دندان‌های شما فرو می‌رود و مسواک زدن به تنهایی نمی‌تواند به آنها برسد، کمک می‌کند.

پوسیدگی دندان و سایر مسائل بهداشتی زمانی شروع به ایجاد پلاک می کند که می تواند منجر به بیماری لثه شود.

سپس شما براکت دارید، استفاده منظم از نخ دندان بسیار مهم است، زیرا براکت ها و سیم ها می توانند ذرات غذا و پلاک بیشتری را جذب کنند. اگر مطمئن نیستید که چگونه به درستی نخ دندان بکشید یا احساس می‌کنید که این کار را به درستی انجام نمی‌دهید، می‌توانید این مراحل را دنبال کنید یا از متخصص ارتودنسی خود بخواهید تکنیک صحیح را در قرار بعدی به شما نشان دهد. در مورد نخ threader و Superfloss بپرسید، زیرا می توانند کمک بزرگی باشند!

چگونه نخ دندان بکشم؟

ممکن است کمی آزمون و خطا طول بکشد، اما دانستن نحوه صحیح نخ دندان کشیدن به این معنی است که دندان ها و لثه های شما در بهترین شکل قرار می گیرند.

با دنبال کردن این مراحل ساده می توانید این کار را انجام دهید:

  • حدود ۳۰ سانتی متر از نخ را جدا کرده، آن را به دور انگشت میانی خود بپیچید و بین انگشتان اشاره و شست خود محکم نگه دارید.
  • نخ را به آرامی به سمت پایین و بین دندان های خود حرکت دهید و آن را به پهلو به پهلو حرکت دهید. مواظب باشید لثه های خود را نبرید.
  • وقتی به پایه دندان خود رسیدید (جایی که لثه شما شروع می شود) تکه نخ دندان را فر کنید تا مطمئن شوید که هیچ تکه ای را از دست ندهید.
  • بین هر شکاف تکرار کنید!
  • اگر براکت دارید، ابتدا باید نخ را زیر سیم قوس اصلی ارتودنسی بکشید. نخ دندان یک ابزار بسیار مفید برای رسیدن به این هدف است!

چند وقت یکبار باید نخ دندان بکشم؟

توصیه می شود روزی یک بار نخ دندان بکشید. سعی کنید و به یک برنامه روتین بپردازید و از نخ دندان کشیدن در زمانی که شما را امتحان می کنند یا عجله می کنند اجتناب کنید – می خواهید مطمئن شوید که کارتان را خوب انجام می دهید (حتی با براکت).

نقش دهانشویه چیست؟

به راحتی می توان فهمید که چرا فکر می کنید دهانشویه می تواند جایگزین نخ دندان شما شود – به هر حال ظاهراً باکتری های زیادی را در دهان از بین می برد – اما مسواک زدن و نخ دندان کشیدن همچنان مهم ترین بخش های بهداشت دهان هستند. دهانشویه فقط یک مکمل برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن است. به طور کلی برای بیشتر دهان های سالم مورد نیاز نیست. متخصص ارتودنسی و دندانپزشک خانواده شما می توانند در مورد استفاده از دهانشویه به شما توصیه بیشتری کنند.

اگر نوع دیگری از درمان داشته باشم چه می شود؟

بنابراین شما الاینرهای شفافی مانند Invisalign®، Spark® و ۳M Clarity یا به جای براکت‌های سنتی دریافت می‌کنید – آیا این بدان معناست که روزنه‌ای را پیدا کرده‌اید که به شما امکان می‌دهد نخ دندان نکشید؟ قطعا نه. در حالی که سینی‌های الاینر پلاستیکی شفاف هنگام غذا خوردن برداشته می‌شوند، دندان‌ها و لثه‌های شما همچنان می‌توانند به محل رشد باکتری‌ها تبدیل شوند، اگر به درستی از آنها مراقبت نشود.

بنابراین نه تنها باید در حین انجام درمان الاینر کننده شفاف خود به بهداشت دهان و دندان خود ادامه دهید، بلکه باید اطمینان حاصل کنید که همچنان بعد از هر وعده غذایی دندان های خود را مسواک می زنید. یک روال روزانه مسواک زدن کامل و نخ دندان کشیدن همراه با تمیز کردن سینی های الاینر شما ضروری است.

اگر به درمان ارتودنسی فکر می‌کنید و ایده نگهداری اضافی از دندان بی‌مورد است، مهم است که به یاد داشته باشید که این توصیه کلید سلامت دندان مادام‌العمر است. علاوه بر این، این اطمینان را ایجاد می کند که لبخند شما در طول و بعد از درمان ارتودنسی شما به همان اندازه که می تواند درخشان باشد!

Book a Consultation

It’s easy and free!

amir@drmahtab

amir@drmahtab

Related Posts

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *